مقالات
صفحه آبی مرگ Blue Screen of Death

صفحه آبی مرگ Blue Screen of Death

شاید بتوان گفت یکی از بدترین error هایی که یک کابر سیستم عامل ویندوز می تواند ببیند صفحه آبی مرگ (BSOD ) می باشد . صفحه آبی مرگ و یا  Blue Screen of Death مخصوص سیستم عامل ویندوز می باشد و هر وسیله ای که با این سیستم عامل کار می کند ممکن است دچار چنین مشکلی شود .

این صفحه زمانی نمایان می شود که سیستم عامل ویندوز خطایی را مشاهده کند که نمی تواند از آن پشتیبانی کند مثل مشکلاتی که در KERNEL32.DLL به واسطه یک نرم افزار و یا نصب یک درایور به وجود می آید  (KERNEL32.DLL یکی از هسته های اصلی ویندوز می باشد و دوستان می توانند برای اطلاعات بیشتر در مورد KERNEL به این بخش از سایت wikipedia مراجعه کنند ) همچنین زمانی که سیستم عامل ویندوز تشخیص دهد که برای یک سخت افزار مشکلی به وجود آمده یا با ادامه فعالیت سیستم عامل ممکن است باعث آسیب به سخت افزاری شود این صفحه نمایان می شود مثل وجود اضافه ولتاژ و یا جریان در مادربورد .

صفحه آبی مرگ از زمان ارائه ویندوز ۳٫۱ ( تقریبا ۱۵ سال قبل ) وجود داشته است که در آن زمان معروف به صفحه مشکی مرگ بوده زیرا پس زمینه رنگ این صفحه مشکی بود ولی با ورود ویندوز ۹۵ و سیستم عامل های بعد از آن تا ویندوز XP پس زمینه این صفحه آبی می باشد و به خاطر همین به صفحه آبی مرگ معروف می باشد . حتی این صفحه برای ویندوز ویستا نیز طراحی و برنامه ریزی شده است ولی رنگ پس زمینه آن قزمز می باشد .

هرچند که به ظاهر این صفحه برای کابر می تواند بسیار آزاردهنده باشد و در این شرایط کابر مجبور است کامپیوتر را Restart کند ولی می تواند جلوی بسیاری از خطرات و آسیب هایی که می تواند سخت افزار کامپیوتر را تهدید کند بگیرد وقتی که به واسطه خطایی این صفحه نمایان می شود شرح خطا و علت آن را یه صورت کامل تو ضیح می دهد و شما می توانید با خواندن این متن به علت خطا پی ببرید ولی اگر متوجه علت خطا نشدید حتما سیستم را به یک متخصص نشان دهید .

برای نظر دادن ابتدا باید وارد شوید. برای ورود اینجا کلیک کنید.