تغییر سیستم عامل OS X به MacOS و اضافه شدن دستیار هوشمند اپل به آن

مطالب
تغییر سیستم عامل OS X به MacOS و اضافه شدن دستیار هوشمند اپل به آن

تغییر سیستم عامل OS X به MacOS و اضافه شدن دستیار هوشمند اپل به آن

تغییر سیستم عامل OS X به MacOS و اضافه شدن دستیار هوشمند اپل به آن

شب گذشته اپل در مراسم رسمی خود در کنفرانس سالیانه WWDC از خدمات و تحولات جدید خود پرده برداری کرد که شاید مهمترین نکته این مراسم تغییر نام سیستم عامل دسکتاپ این شرکت یعنی OS X به MacOS است. اضافه شدن هوش مصنوعی اپل در قالب دستیار دیجیتال Siri از مهمترین تغییرات در این سیستم عامل جدید است.

اپل پس از پانزده سالی که از عمر سیستم عامل دسکتاپ OS X می گذرد، نام آن را به MacOS تغییر داد تا با این تغییر هر چهار سیستم عامل این شرکت از یک نظام نام گذاری یکسان بهرمند شوند: iOS، WatchOS، TVOS و MacOS اکنون خط مقدم اپل در جبهه سیستم عامل ها را تشکیل می دهند.

اما این به معنی آن نیست که همه چیز در OS X اپل تغییر کرده است. این سیستم عامل هنوز هم همان سیستم عامل قبلی است که البته قابلیت های جدیدی نیز به آن افزوده شده تا کارایی آن را بیش از گذشته کند. در واقع یک بروزرسانی جدی و تمام عیار در سیستم عامل دسکتاپ اپل است.

مهمترین تغییری که امسال در این سیستم عامل ایجاد شده، اضافه شدن دستیار هوشمند اپل یعنی Siri به آن است. این دستیار دقیقا مشابه عملکرد خود را در نرم افزار موبایل iOS در سیستم عامل دسکتاپ نیز دارد. البته یکسری از قابلیت های جدید نیز مختص به سیستم عامل دسکتاپ برای سیری در نظر گرفته شده است. از جمله قابلیت جستجوی دقیق در میان فایل ها و ذخیره کردن جستجوها در Notification Center .

یکی دیگر از قابلیت های جدید این سیستم عامل بهره مندی کامل از Continuity است. برای مثال اگر ساعت هوشمند اپل را به دست خود بسته باشید و به سراغ مک بوک خود بروید، لپ تاپ شما خودکار Unlock می شود. همچنین اپل قابلیت Universal Clipboard را به MacOS اضافه کرده، تا امکان کپی کردن و چسباندن بین آیفون و مک بوک را فراهم کند.

اما بسیاری بر این باورند که این تغییرات جدید صورت گرفته در سیستم عامل جدید دسکتاپ اپل، دقیقا پا چای پای مایکروسافت گذاشته است. مایکروسافت نیز در ویندوز ۱۰ ابتدا یک تغییر نام غیر متعارف را در پیش گرفت – پرش از ویندوز ۸.۱ به ویندوز ۱۰ و جا گذاشتن ویندوز ۹ – و بعد از آن دستیار هوشمند خود یعنی کورتانا را نیز به آن اضافه کرد.

شاید موفقیت های مایکروسافت در ویندوز ۱۰ اپل را نیز به این نتیجه رسانده است که به سرعت هوش مصنوعی دستیار دیجیتال خود را به سیستم عامل دسکتاپ وارد کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این رویه برای اپل هم موفقیت به همراه خواهد داشت یا نه.

برای نظر دادن ابتدا باید وارد شوید. برای ورود اینجا کلیک کنید.