معرفی انواع کانورترهای فیبر نوری Fiber Media Converter :

مقالات
معرفی انواع کانورترهای فیبر نوری Fiber Media Converter :

معرفی انواع کانورترهای فیبر نوری Fiber Media Converter :

مدیا کانورتر دستگاهی انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای پیاده سازی و بهینه کردن ارتباطات در انواع شبکه ها می باشد. مدیا کانورترها کاربرد زیادی در شبکه دارند و در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از آن پرداخته شده است.

رایج ترین نوع مدیا کانورتر دستگاهی است که به عنوان فرستنده و گیرنده، در شبکه های زوج بهم تابیده مسی (UTP)، سیگنال های الکتریکی را به امواج نور مورد استفاده در شبکه فیبر نوری تبدیل می کند.

اتصال فیبر نوری زمانی ضرورت پیدا می کند که فاصله بین دو دیوایس شبکه از محدوده ی انتقال کابل مسی فراتر رفته است. با استفاده از مبدل های فیبر نوری این امکان فراهم می شود تا دو دیوایس شبکه با پورت مس و در فواصل طولانی از طریق کابل فیبر نوری به هم متصل شوند.

مدیا کانورترها همچنین برای تبدیل فیبر به فیبر در تبدیل فیبر Multi mode به فیبر single mode و تبدیل لینک dual fiber به single fiber جهت انتقال دوطرفه داده ها مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، کانورترهای فیبر نوری جهت تبدیل طول موجها در مالتی پلکس تقسیم طول موج (WDM) نیز کاربرد دارند.

مدیا کانورترها معمولاً دارای پروتکل خاصی بوده و برای طیف گسترده ای از شبکه ها با نرخ داده ی مختلف قابل استفاده می باشند. مبدل ها در لایه ی فیزیکی و یا در لایه 2 شبکه قرار دارند، مبدل هایی که در لایه دوم قرار می گیرند قابلیت نرخ سوئیچینگ و سایر ویژگی های پیشرفته را ارائه می دهند.

برای نظر دادن ابتدا باید وارد شوید. برای ورود اینجا کلیک کنید.